Pirmas

NAUJIENA!

Šiame numeryje

Miesto žinios
Kriminalai
Renginiai
Skelbimai
Videolaidos

Druskininkai

Viešbučiai
Menai

Druskininkų apylinkės

Turauskų sodyba
Sodyba "Pas Rūtą"

Redakcija

Informacija




Reklama


Labai gera vieta Jūsų reklamai. Daugiau informacijos čia >>



  Netikėtas akvaparko prisipažinimas: viena iš silpnybių –
  priklausymas savivaldybei




   Savivaldybei priklausanti UAB „Druskininkų sveikatinimo ir poilsio centras AQUA“, liaudyje tiesiog vadinama vandens parku, savo tinklapyje paskelbė bendrovės 2022-2026 m. veiklos strategiją. Šiame dokumente – netikėtas akvaparko prisipažinimas apie tai, kad viena iš bendrovės vystymosi silpnybių yra jos teisinis statusas - priklausymas savivaldybei, kuris riboja galimybes turėti tam tikras lengvatas (finansines ir nefinansines). Apie tai, kad vietos valdžia turi baigti verslininkavimą, kuris konkuruoja su privačiu verslu, parduoti savivaldybei priklausančius verslus ir gautus pinigus investuoti į niekaip neužbaigiamą naująjį kultūros centrą, tą padaryti nekart ragino opozicijos nariai, taip pat ir Seimo narys, druskininkietis Vilius Semeška. Kaip pati savivaldybė įvertins tokią netikėtą akvaparko poziciją, greičiausiai paaiškės artimiausiame savivaldybės tarybos posėdyje, kuriame turėtų būti pagaliau pristatyta akvaparko veiklos ataskaita už praėjusius metus. 

Kovidas ir karas

   Savivaldybei priklausančios UAB „Druskininkų sveikatinimo ir poilsio centras AQUA“ paskelbtoje bendrovės 2022-2026 m.veiklos strategijoje vardijami politiniai, ekonominiai, socialiniai, technologiniai ir kiti veiksniai, kurie gali padėti ar trukdyti vystyti bendrovės veiklą tiek dabar, tiek planuojant ją ateityje.
   Nemažai medžiagos šioje strategijoje susiję su pasaulinėmis tendencijomis, tarp kurių – pandemijos pasekmės turizmo sektoriui. „Dėl įvesto karantino, sustabdytų skrydžių, ribojamo patekimo per valstybės sienas ir uždarytų apgyvendinimo įstaigų sumažėjo turizmo paslaugų paklausa, kartu ir pardavimai. Nuo 2022 m. pavasario turizmo srities nestabilumą dar padidino tarptautiniai įvykiai, susiję su karo veiksmais Ukrainoje bei šių įvykių pasekmės“, - aiškinama akvaparko veiklos stregijoje. „Šalies saugumas, taip pat terorizmo ir kita suvokiama rizika daro didelę įtaką sprendimams keliauti. Esama politinė situacija ir liekamieji reiškiniai po COVID-19 pandemijos dar neleidžia tikėtis didelio turistų antplūdžio net ir gerinant turizmo paslaugų patrauklumą“, - prisipažino savivaldybei priklausanti bendrovė.

Zoom ir konferencijos

   Akvaparko veiklos strategijoje akcentuojama, kad technologiniai procesai stipriai pakoregavo verslo įpročius. Konferencijų bizniui, apie ką statydama savo naująjį 45 mln. eur sąmatos megaprojektą – Kultūros ir kongresų rūmus, šiandien svaigsta vietos valdžia, panašu, teks susidurti su karčia realybe. „Dėl inovacinių technologijų plėtros mažėjo verslo kelionių pardavimai. Šį reiškinį, be tiesioginės pandemijos įtakos, lėmė ir naujų internetinių vaizdo konferencijų platformų, tokių kaip Zoom, Microsoft Teams bei Google Meet, atsiradimas“, - pripažino akvaparkas. 
   „Pandemija paskatino spartesnius technologinės transformacijos procesus - „bekontakčių“ technologijų plėtrą, užsakymų procesų automatizavimą ir robotizavimą, paslaugų ir veiklų perkėlimą į skaitmeninę erdvę. Internetas, socialinė media (Facebook, Instagram ir kt.; videofilmai turizmo tema Youtube; mobilios aplikacijos; internetinės svetainės) ir kitos skaitmeninių ryšių technologijos tapo kasdieninio gyvenimo dalimi milijardams žmonių visame pasaulyje. Virtualios aplinkos aplinkos poveikis tampa vis svarbesnis priimant sprendimus keliauti, ypač jaunesniems žmonėms“, - minima savivaldybės bendrovės veiklos strategijoje. „Tačiau rinkoje vis labiau populiarėja kita verslo kelionių rūšis – darbo atostogos, kada dirbama nuotoliniu būdu iš pasirinktos vietos derinant kitų pramogų bei poilsio poreikių patenkinimą“, - linksmesne gaida pastraipą apie technologinius veiksnius baigė akvaparkas. Klausimas tik, kokio dydžio klientų dalis suvažiavo į Druskininkus tų darbo atostogų ir kiek pajamų iš jų generuoja Druskininkų verslas.

Didžiausi konkurentai - Lenkijoje

   Akvaparko veiklos strategijoje 2022 -2026 m. nemažai dėmesio skiriama akivaizdžiai stiprėjančiai konkurencinei aplinkai.
„Analizuojant bendrovės konkurencinę aplinką šalies mastu, panašią veiklą vykdančių sveikatinimo, poilsio ir pramogų centrų yra ne tik Druskininkuose, bet ir didžiuosiuose šalies miestuose, kurortuose bei kurortinėse vietovėse. Tokių kompleksiškai teikiančių apgyvendinimo, maitinimo, gydymo, sveikatingumo, vandens pramogų, pirčių bei kitas papildomas paslaugas įmonių sąrašas yra labai platus – tai „Grand SPA Lietuva“, „Atostogų parkas“ (Palangoje), „Eglės sanatorija“ (Druskininkuose ir Birštone), Vytautas Mineral SPA (Biršone), SPA Vilnius (Druskininkuose ir Anykščiuose), Palanga Life Balance SPA, Gradiali sanatorija (Palangoje), Vilnius Grand Resort ir kt.Vertinant bendrovės atskirų veiklos segmentų konkurencinę aplinką, išskiriami rinkos dalyviai, kurie specializuojasi vandens parkų, uždarųjų slidinėjimo trasų, rekreacijos ir svetingumo (apgyvendinimo bei maitinimo) paslaugų teikimo srityse.
   Pagrindiniais vandens parko konkurentais laikomi tie rinkos dalyviai, kurie siūlo geografiškai artimoje aplinkoje panašių poreikių klientams artimo pobūdžio paslaugas. Tai - „Vichy“ vandens parkas ir „Atostogų parkas“ Lietuvoje, „Livu“ vandens parkas Latvijoje bei daugelis vandens parkų Lenkijoje - „Aquapark Reda“, „Aquapark Kraków“, „Aquapark Fala w Łodzi“, Termy Maltańskie (Poznan), „Aquapark Zakopane“, „Aquapark Sopot“, „Aquapark Białka Tatrzańska“, „Aquapark Dąbrowa Górnicza“, o 2020 m. vasario 20 d. lankytojams duris atvėręs vandens parkas „Suntago“ – didžiausias uždaras parkas Europoje. Bendras Suntago vandens parko plotas yra 67 tūkst. kvadratinių metrų, jame talpinama iki 15 tūkst. žmonių, kompleksas suskirstytas į tris temines zonas, įrengtos net 32 čiuožyklos“, - pabrėžta Druskininkų akvaparko ataskaitoje. Susipažinus su šia informacija, panašu, pastaraisiais metais žemyn nučiuožusi lenkų turistų statistika nelabai ir stebina. Negana to, Druskininkų valdžios pasididžiavimo ateity laukia dar vienas kaimynystėje išdygsiantis „konkurencinis galvos skausmas“. „2022 m. rudenį Rzeszów (Žešuvas, Lenkija) savivaldybė paskelbė informaciją, kad ieško įmonės, kuri vystytų naujo vandens parko projektą (uždaras baseinų kompleksas su pirtimi ir kitomis atrakcijomis bei dalis atvirų baseinų). Naudingas vandens parko plotas turi būti ne mažesnis kaip 14 tūkst. kv. m, o ateityje ateityje šalia komplekso turės būti įrengtos ledo čiuožyklos“ – apie tokius lenkų lūkesčius savo veiklos strategijoje pranešė vietos akvaparkas.

Koks Snow arenos rezultatas?

   Dėstydama apie akvaparko pernai perimtą Snow areną, bendrovė aiškino, kad jos konkurentai yra Vokietijos, Maskvos, Prancūzijos, Jungtinių Arabų Emyratų, Kinijos ir kt. dešimtis milijonų gyventojų turinčių šalių slidinėjimo centrai. Įsivaizduojat, kokios mūsų ambicijos – lygiuotis į megapolių srautams pritaikytų objektų paslaugas? Apie vietinės Snow arenos minusinius veiklos rezultatus už 2021 metus ir ankstesnius žiniasklaida nekart rašė, o koks slidinėjimo trasų sugeneruotas rezultatas buvo pernai, tikėkimės, akvaparko direktorius atskleis savo veiklos ataskaitoje už 2022 m. „Rekreacijos (SPA ir sveikatinimo) paslaugų segmente, lyginant su kitais bendrovės paslaugų segmentais, konkurencinės aplinkos sąlygos yra daug sudėtingesnės dėl teikėjų masto ir pačių paslaugų bei klientų įvairovės,” - veiklos strategijoje prisipažino akvaparkas. 
   „Auganti konkurencija poilsio, sveikatinimo bei pramogų centrų rinkoje, didelė veikiančių vandens parkų koncentracija ir naujų tokių objektų vystymas, įtakoja bendrovės strateginių veiksmų planavimą ir kuriant konkurencinį pranašumą bei patrauklumą ir naudojant unikalius veiksnius - plėtojant infrastruktūrą, pasiekiamumą, diegiant inovacijas ir kt.“, - nurodė vandens parkas. 

Pernai paėmė 9 mln. eur paskolą

   „Bendrovės pagrindinę klientų dalį sudaro lietuviai. 2021 m. užsienio klientų dalis sumažėjo dėl Covid-19 pandemijos pasekmių, - pažymėta savivaldybės bendrovės veiklos strategijoje. - Daugiausiai klientų sulaukiama vandens parke. Įprastinėmis veiklos sąlygomis (kai nėra veiklos ribojimų pvz. dėl karantino), per metus sulaukiama apie 400 tūkst. lankytojų, tačiau 2021 m. ir 2022 m. dėl veiklos sustabdymo klientų sulaukta dvigubai mažiau“. 
   „Vandens parko lankytojų iš užsienio šalių skaičius 2021 m. sudarė tik 11 proc. ir lyginant su 2020 m. sumažėjo perpus (2020 m. užsieniečiai sudarė apie 25 proc. visų lankytojų). Kitų bendrovės teikiamų paslaugų pagrindiniai klientai - maitinimo vietų (restoranų, barų, kavinių), gydyklos, SPA centro, Snow arenos - 2021 m. buvo lietuviai, o užsieniečių dalis siekė 10-15 proc. visų klientų, - nurodė akvaparkas. - Politinės, ekonominės, socialinės aplinkos ir kitų išorinių jėgų pasekmes (santykių su Rusija ir Baltarusija, pandemijos ir kt.) atspindi užsieniečių skaičiaus dinamiką vandens parke per pastaruosius septynerius metus.
   Kaip aiškėja iš bendrovės veiklos strategijos, pernai išaugo akvaparko įsiskolinimai bankui. „2022 m. rugsėjo 5 d. bendrovė viešo aukciono būdu įsigijo Snow areną (uždarą slidinėjimo trasą su 8 ha žemės sklypu) už 10,25 mln. Eur ir šio turto įsigijimui AB „Šiaulių bankas“ suteikė 9 mln. Eur paskolą“, - nurodė akvaparkas.

Prisipažino apie silpnybę


   Veiklos strategijoje bendrovė nurodžiusi su UAB „Druskininkų sveikatinimo ir poilsio centras AQUA“ vystymu susijusias stiprybes, silpnybes, galimybes ir grėsmes. Silpnybėmis bendrovė įvardija jos bruožus, mažinančius konkurencinį pranašumą kitų bendrovių atžvilgiu ir menkinančius gebėjimą teikti aukštos kokybės paslaugas.
   Šiame dokumente – netikėtas akvaparko prisipažinimas apie tai, kad viena iš bendrovės vystymosi silpnybių yra jos teisinis statusas - priklausymas savivaldybei, kuris riboja galimybes turėti tam tikras lengvatas (finansines ir nefinansines). Apie tai, kad vietos valdžia turi baigti verslininkavimą, kuris konkuruoja su privačiu verslu, parduoti savivaldybei priklausančius verslus ir gautus pinigus investuoti į niekaip neužbaigiamą naująjį kultūros centrą, tą padaryti nekart ragino opozicijos nariai, taip pat ir Seimo narys, druskininkietis Vilius Semeška. 
   „Druskininkų savivaldybė per savo įmones vysto verslus, teikia komercines paslaugas: apgyvendinimo, nekilnojamojo turto nuomos, pramogų ir t.t. Tai gal pats metas rinkai parduoti paslaugų verslą - viešbučius, barus ir kitką, bei už tuos pinigus užbaigti kultūros centrą. Taip pat atsisakyti finansuoti ir propagandinį, savigyros leidinį, kuris reikalingas tik vietos valdžios savireklamai skleisti ir oponentams menkinti. Vidinių resursų tikrai yra, todėl prieš reikalaujant iš visos valstybės finansavimo, reikia susitvarkyti savo kieme“, - neseniai kalbėjo parlamentaras V.Semeška, komentuodamas Druskininkų valdžios bandymą „šokdinti“ valstybę, kad ši duotų dar papildomai pinigų naujam megaprojektui – kultūros rūmams. Kaip pati savivaldybė įvertins tokią netikėtą akvaparko poziciją, greičiausiai paaiškės artimiausiame savivaldybės tarybos posėdyje, kuriame turėtų būti pagaliau pristatyta akvaparko veiklos ataskaita už praėjusius metus. 

„Druskonio“ inf.




Paieška



T-shit
onita.lt

Darbo skelbimai

Prekyba lauko durimis

Vadovų paieška

IŠNUOMOJAMI STATYBINIAI IR FASADINIAI PASTOLIAI, PASTOLIAI MŪRO DARBAMS, BOKŠTELIAI, PAMATINIAI IR PERDANGOS KLOJINIAI.
Tel. (8-612) 40856


Svetainių kūrimas

Paminklai ir akmens
gaminiai


Parduoda sausas spygliuočių ir lapuočių malkas, skaldytas ar supjautas kaladėlėmis.
Atvežimas nemokamas.
Tel. 860146179.


Parduodamas nekilnojamasis turtas (negyvenamosios patalpos - požeminės automobilių stovėjimo aikštelės, unikalus numeris 4400-1497-2314:5867, esančios Druskininkų g. 23, Druskininkai). 1 vietos pardavimo kaina 7000 Lt. Dėl išsamesnės informacijos kreiptis 861286008 arba elektroniniu paštu parduodamasturtas1@
gmail.com

Roletai 
plastikiniams
langams

Greitas kreditas
internetu

Nebrangiai
šarvuotos durys butui,
lauko durys namui
,
plastikiniai langai

Langai






© 1997-2020 Druskonis.lt . Visa medžiaga pateikta šiame puslapyje yra laikraščio "Druskonis" nuosavybė.
Kopijuoti, platinti informaciją be laikraščio "Druskonis" sutikimo DRAUDŽIAMA!
Visas teises gina LR istatymai

Dizainas ir programavimas - Aurimas A.