Atsiliepimai
Vidmantas Vėlyvis konstruktyvus. Operuodamas
tradiciniais simboliais, perkelia juos į laisvai aranžuojamą
kontekstą. Aiškios prasminės struktūros ir abstrakti
spontaniška stichija byloja savotišką racionalaus ir
iracionalaus prado sintezės kiekį. Jį domina ne landšafto
ypatumai, bet gryna spalvų muzika, susijusi su patirtais
įspūdžiais, kurių gausa redukuojama į atskiras
melodijas.
Dailininkas žaidžia tarytum atsitiktiniais spalvų bei
linijų ornamentais, tačiau lemiamu momentu visada
prabunda protas, kuris ne tik ženklina nueitą kelią,
bet ir atveria interpretacijos galimybę. Čia galime
rasti ir daug aliuzijų į tam tikrą simbolinį turinį.
Matome tirštus pasąmonės žolynus, tarytum klampų
vaizduotės liūną. Šio atveju mes ir vėl atpažįstame
nesuinteresuoto estetinio pojūčio prioritetą, kurio
mitinės siekia į I.Kanto laikus
V.Vėlyvis kartais leidžia sau būti sentimentalus: kuria
svajonių moteris skęstančias vasaros žalumynuose, jų
apnuogintų kūnų nekandžioja muselės, jas supa romantiška
aplinka. Gerai įsiklausius galima išgirsti saksofoną.
Dailininkas nostalgiškai stebi melsvą gyvenimo upę,
tekančią per amžiną gyvenimo provinciją. Jo darbuose
esama impresionizmui būdingų bruožų, sumišusių su
ilgesingais išgyvenimais. Painus tikrovės piešinys
virsta nuspalvintų siūlų raizginiu, menančiu vėjo
draikomą voratinklį. Dėmesys krypsta ne į kokią nors
antropomorfinę emblema, bet į gamtos pasaulio pakraščius,
žavinčius savo metaforiškais miražais. Ypač pabrėžiamas
nerimastingas gyvybės dvelkimas, persmelkiantis tapomą
realybę: materija čia suvokiama kaip iliuzinio dvasios
žaidimo dalis.
Menotyrininkas ALGIS UŽDAVINYS |
|