Teisėjų korupcijos bylos verdikto belaukiantis R.Malinauskas neseniai sulaukė dar vienos ne tik džiugios naujienos jam teks atsisveikinti ir su prestižiniu Europos Regionų komiteto nario portfeliu, kurio dėka R.Malinauskas beveik du dešimtmečius su išrinktųjų Lietuvos merų būreliu keliaudavo į Belgiją ir kitas šalis, už skrydžius, viešbučius ir dienpinigius apmokant šios ES institucijos, t.y. mūsų visų europiečių, mokesčių mokėtojų, pinigais. Lapkričio 27 d. priimtas Vyriausybės nutarimas Dėl Lietuvos Respublikos kandidatų į Europos regionų komiteto narius atskleidė, kad R.Malinauskas išbrauktas iš prestižinio keliautojų į Briuselį sąrašo.
Prestižinės pareigos
Europos regionų komitetas, kaip žinia, yra Europos Sąjungos patariamasis organas, kurį sudaro per vietos ir regioninius rinkimus išrinkti atstovai iš visų 27 valstybių narių. Europos regionų komitetas suteikia galimybę regionams ir miestams oficialiai pareikšti savo požiūrį į rengiamus ES teisės aktus ir taip užtikrinti, kad būtų atsižvelgiama į regioninių ir vietos valdžios institucijų poziciją ir poreikius.
Europos Komisija, ES Taryba ir Europos Parlamentas privalo konsultuotis su Europos regionų komitetu rengdami teisės aktus, susijusius su vietos ir regionų valdymu. Tai gali būti sveikatos, švietimo, užimtumo, socialinės politikos, ekonominės ir socialinės sanglaudos, transporto, energetikos ir klimato kaitos sričių teisės aktai.
Regionų komitetą sudaro iki 350 narių, kurie penkis šešis kartus per metus renkasi į Briuselyje vykstančias plenarines sesijas, taip pat į panašiai tiek kartų įvairiose šalyse vykstančius septynių nuolatinių ir kelių specialiųjų komisijų posėdžius.
Lietuvai ES Regionų komitete iš viso atstovauja 9 pagrindiniai ir 9 pakaitiniai nariai iš skirtingų šalies savivaldybių.
Savivaldybių asociacijos sąraše pavardės neliko
R.Malinauskas į šį komitetą, kaip vienas iš Lietuvos atstovų, buvo skiriamas net keturias kadencijas iš eilės: Europos Sąjungos Regionų komiteto nuolatinio nario statusą jis turėjo nuo 2004 metų.
Dabartinės kadencijos Europos regionų komiteto mandatas baigiasi 2025 m. sausio 25 d., todėl kiekviena ES valstybė, taip pat ir Lietuva, šįmet turėjo paskirti naujus narius į Europos regionų komitetą ir sudaryti naują delegaciją, kuri atstovaus Lietuvos Respublikai Europos regionų komitete. Šios delegacijos sąrašą Vyriausybei tvirtinti teikia Lietuvos savivaldybių asociacija. Pastarajai savo siūlymus prieš tai siunčia Lietuvos regionai.
R.Malinausko planai toliau skraidyti į Briuselį ir suktis tarp įtakingų ES politikų, panašu, niekur nebuvo išgaravę. Tai įrodo šįmet liepos 26 d. Alytaus regiono plėtros tarybos kolegijos, kurios nariu yra ir R.Malinauskas, sprendimas į Europos Sąjungos regionų komitetą tikraisiais nariais
siūlyti Alytaus miesto savivaldybės merą Nerijų Cesiulį bei Druskininkų savivaldybės merą Ričardą Malinauską, o Alytaus rajono savivaldybės merę Rasą Vitkauskienę į pakaitinius narius.
R.Malinausko norams kelią, panašu, užkirto Lietuvos savivaldybių asociacija. Rugsėjo 27 d. Lietuvos savivaldybių asociacijos valdyba priėmė nutarimą teikti LR Vyriausybei atstovų į Europos Sąjungos Regionų komitetą kandidatūrų sąrašą, kuriame iš Alytaus regiono atstovų tikruoju nariu tebuvo įrašytas tik Alytaus meras N.Cesiulis ir pakaitinė Alytaus rajono savivaldybės merė R.Vitkauskienė, o R.Malinauskas į išrinktųjų sąrašą taip ir nepateko. Lietuvos savivaldybių asociacija į delegacijos sudėtį pasiūlė 18 narių iš visų Lietuvos regionų: 9 tikruosius ir 9 pakaitinius narius.
Praėjusią savaitę, lapkričio 27 d., Lietuvos Respublikos Vyriausybė priėmė nutarimą Dėl Lietuvos Respublikos kandidatų sąrašo į Europos Regionų komiteto narius ir patvirtino kandidatūras 20252030 metams. Be kaimyno, Alytaus miesto savivaldybės mero Nerijaus Cesiulio, čia įrašyta ir Birštono merės Nijolės Dirginčienės pavardė. R.Malinausko, kaip jau minėta, naujojo Europos Regionų komiteto narių sąraše nebeliko. Lietuvių delegacijai pirmininkaus Vilniaus miesto savivaldybės meras Valdas Benkunskas. Šis Vyriausybės nutarimas įsigalios nuo 2025 m. sausio 25 d., kai prasidės nauja Europos Regionų komiteto kadencija.
Kažkada buvo garbės olimpas
Viešojoje erdvėje gausu komentarų, kodėl Lietuvos regionų politikai trokšta būti Europos Regionų komiteto nariais. Ne kartą už nesibaigiančias keliones mokesčių mokėtojų pinigais žiniasklaidos
tarkuotas Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas iškilmingai dėstė, jog Regionų komiteto nariu tampa ne bet kas - iš Lietuvos ten yra daugiau nei 10 narių, daugiausia merų. Tapimas nariu yra didžiulis pripažinimas ir atsakomybė, ir tai laikau vienu iš svaresnių pasiekimų savo politinėje karjeroje.
Nauda didžiulė. Tiek gaunant informaciją, tiek dalyvaujant įvairiausiuose svarstymuose su Europos Komisijos ir Parlamento nariais, - žurnalistams apie Regionų komiteto nario statusą ir jo privalumus dėstė Klaipėdos meras V.Grubliauskas, netgi pridūręs, jog garbės būti šio komiteto nariu jis, kol dirbs savivaldoje, niekada neatsisakys.
Likimo ironija, kad R.Malinauskui Briuselio duris užtrenkusi Lietuvos savivaldybių asociacija (LSA) ilgą laiką buvo vadinama R.Malinausko garbės olimpu. Daugiau kaip 15 metų Lietuvos savivaldybių asociacijos prezidento kėdėje sėdėjusį R.Malinauską iš šio prestižinio sosto panašu, išvertė 2018-aisiais kilęs Vijūnėlės dvaro skandalas. 2019-ųjų pavasarį LSA prezidento rinkimuose R.Malinauskas jau nebekandidatavo. Priežastys, kodėl R.Malinauskas, kurio aplinka šalia mero pareigų nuolat reikšmingai pabrėždavo jo tuometinį titulą Lietuvos savivaldybių asociacijos prezidentas, atsisveikino su politiškai svarbiu LSA vadovo postu bei atitinkamai iš jo išplaukiančia politine įtaka, daugeliui tuomet buvo puikiai numanomos. R.Malinauskas, matyt, įvertino savo galimybes dėl jam teisėsaugos 2019 m. vasario mėn. pareikštų įtarimų prekyba poveikiu vadinamojoje teisėjų korupcijos byloje.
R.Malinausko dabar laukia įtemptas laikas ir be žinios apie užsidarantį Briuselio kelionių traukinį: Kauno apygardos teismas nuosprendį eksteisėjų ir Druskininkų mero R.Malinausko korupcijos byloje numato skelbti ateinančių metų pradžioje. Informaciją apie sausio 10 d. planuojamą skelbti nuosprendį buvusių teisėjų ir R.Malinausko byloje pranešė naujienų agentūra BNS. Šioje byloje R.Malinauskui dėl kyšio davimo prašoma skirti 60 tūkst. eurų baudą. Druskininkų meras kaltinamas per tarpininkus davęs kyšį, kad civilinėje byloje dėl vadinamojo Vijūnėlės dvaro būtų priimti palankūs sprendimai ir jis nebūtų nugriautas. Taip pat už korupciją teisiamą buvusį R.Malinausko patarėją, dabartinį Druskininkų savivaldybės tarybos narį Aivarą Kadziauską prokurorai siūlo bausti 60 tūkst. eurų bauda bei iš abiejų asmenų solidariai konfiskuoti 30 tūkst.eurų kaip nusikalstamos veikos padarymo priemonę, kurios dalį žemesnės instancijos teismas grąžino Druskininkų merui.
Didelės apimties byla iš esmės buvo pradėta nagrinėti 2022-ųjų gruodį, o įrodymų tyrimas baigtas 2024-ųjų gegužę. Proceso dalyvių baigiamųjų kalbų teismas pradėjo klausyti tik šįmet birželio pirmoje pusėje.
Vijūnėlės dvaro epizodą teisėjų korupcijos bylą nagrinėjantis Kauno apygardos teismas nuosprendį skelbs po mėnesio sausio 10 d. Sprendimo paskelbimas atidėtas dėl didelės baudžiamosios bylos apimties ir sudėtingumo.
Druskonio inf.
R.Malinausko profilis Europos Regionų komiteto interneto puslapyje. Jo kadencija baigiasi 2025 m. sausio 25 d.
Lietuvos savivaldybių asociacija Vyriausybei teikė tvirtinti atstovų į Europos Regionų komitetą kandidatūras, kurių sąraše buvo įrašyta Alytaus miesto mero N.Cesiulio pavardė. Beveik du dešimtmečius į Briuselį skraidęs R.Malinauskas jau nebebus naujos kadencijos Europos Regionų komitete
Valdžiai nesiseka parduoti senosios karietos
2006 m. Audi A8 vietinei valdžiai vis nepavyksta parduoti
2023 m. modelio, limuzino klasės Audi A8 Druskininkų mokesčių mokėtojams kainavo beveik 104 tūkst. eur
Druskininkų valdžiai niekaip nepavyksta parduoti 2006 m. lengvojo automobilio Audi A8. Šia mašina iki šiol važinėdavo ir buvo vežiojamas R.Malinauskas. Dabar prie savivaldybės pastato jau stovi nauja
audinė 2023 m. modelio, 2022 m. gruodį pagaminta limuzino klasės Audi A8, kuri mums, mokesčių mokėtojams, kainavo beveik 104 tūkst. eurų. Senoji karieta aukcione dar rugpjūčio mėnesį buvo išstatyta už 10 tūkst. eurų pradinę kainą, tačiau norinčių ją įsigyti taip ir neatsirado. Druskininkų valdžia kelis kartus skelbė pakartotinius aukcionius, tačiau ir vėl be rezultatų. Netrukus įvyks dar vienas aukcionas, pradinė kaina jau nuleista iki 8 tūkst.
100 eur.
Nesijaučiu kokia žvaigžde
Aukcione automobilis išskirtiniais numeriais: vairavo pats R.Malinauskas neseniai paskelbė naujienų portalas 15min.lt
apie tai, jog Druskininkų savivaldybė aukcione parduoda automobilį Audi A8. R.Malinauskas šiam naujienų portalui aiškino, kad dažnai šį automobilį vairuodavo ir pats, tačiau atėjo laikas atsinaujinti. Vis dėlto, pasak R.Malinausko, jau kurį laiką senojo automobilio nesiseka parduoti. Jis jau pardavinėjamas gal porą ar tris mėnesių, aiškino jis.
Netrukus vyksiančiame aukcione dyzelinu varomo automobilio pradinė kaina yra 8,1 tūkst. eurų.
R.Malinauskas naujienų portalui 15min.lt dėstė, kad daug metų šiuo automobiliu jis važinėjo pats be vairuotojo. Nesijaučiu kokia žvaigžde, kad nuo to kaina kiltų ar kristų. Automobilis normaliai prižiūrėtas, remontuotas, bet viskam ateina savas laikas, kalbėjo R.Malinauskas.
Klausimas tik, ar mintį nesijaučiu kokia žvaigžde jis prisitaikė naujajai karietai, jei mažo miestelio savivaldybė leido sau pirkti 2023 m. modelio, 2022 m. gruodį pagamintą limuzino klasės Audi A8, kuri mums, mokesčių mokėtojams, kainavo stulbinančią sumą - beveik 104 tūkst. eurų?
Važinėja nauju automobiliu
Druskininkų savivaldybė jau įsigijo naują automobilį, kuriuo važinėja meras, - priminė portalas 15 min.lt. - Jo teigimu, naujo automobilio reikėjo, kadangi senoji Audi A8 paseno remontai būdavo brangūs. Viskas gyvenime keičiasi. Automobiliu atvažinėta beveik 20 metų, tai remontai daugiau kainuodavo negu galima leisti. Nuspręsta aukcione parduoti, o savivaldybė pirko kitą ekologiškesnį, buvo cituojamas R.Malinauskas.
Tokia pati Audi, tik tiek, kad elektra. Dvejų metų senumo, naujienų portalui dėstė R.Malinauskas. Tik klausimas, ar jis priminė ir tokios pačios dvejų metų senumo Audi kainą, kuri biudžetui, t.y.mokesčių mokėtojams, kainavo beveik 104 tūkst. eurų?
Galiojanti TA ir neidentifikuotas bildėjimas
Druskininkų valdžia jau kelis kartus skelbė senosios - 2006 m. mašinos Audi A8 aukcioną, tačiau pirkėjų iki šiol taip ir neatsirado.
Druskininkų valdžios pardavinėjamas limuzino klasės automobilis - 2006 m. Audi A8, variklis 4,1 l, 240 kW, dyzelinas, rida - 309 tūkst. km. Informacijoje apie aukcioną buvo rašoma, jog mašinos techninė apžiūra galioja iki 2025 m. spalio 7 d. Pačiame skelbime, be kita ko, nurodyta, kad automobiliui reikalingas galinių amortizatorių remontas bei yra neidentifikuotas bildėjimo garsas priekinėje važiuoklėje.
Rugpjūčio mėn. pradinė kaina buvo nurodyta 10 tūkst. eur, antrajame aukcione, organizuotame rugsėjo mėn., pradinė kaina buvo netgi padidėjusi iki 10 tūkst. 500 eur, paskui trečiame aukcione lapkričio mėn. pradinė kaina jau sumažėjo iki 9 tūkst. eur, o dabar paskelbtame nusileido jau iki 8 tūkst.100 eur.
Kai portalas www.tv3.lt dar rugpjūčio mėnesį pranešė apie Druskininkų valdžios pardavinėjamą automobilį, pasipylė audringi žmonių komentarai. Ten gal su tuo meru kartu parsiduoda, kad nuo 10 k prasideda ir dar į viršų?, - pradine 10 tūkst.eur kaina stebėjosi vienas. Kosmonautai. 3-4 k eur rinkos kaina, - komentavo kitas. Kad dar reikia tvarkyt priekinę važiuoklę ir keist galinius amortizatorius, kibirinė spalva. Max. 5000 Eur, - vertino trečias. Nu bajeris neblogas, prabangaus automobilio išlaikymas bus pigesnis. O senoji su išmalta važiuokle turi netgi galiojančią tech.apžiurą. Pasakiškai prižiūrėtas auto, - iš Druskininkų valdžios argumentų pirkti naują
audinę ironiškai stebėjosi kitas komentatorius.
Kuo važinėja kiti merai?
Kai prie savivaldybės pastato šią vasarą prisiparkavo nauja
audinė 2023 m. modelio, 2022 m. gruodį pagaminta limuzino klasės Audi A8, kuri mums, mokesčių mokėtojams kainavo beveik 104 tūkst. eurų, po šio Druskininkų valdžios pirkinio tauta ūžė, kad R.Malinauskas, panašu,
perspjovė ir savo kumyrą - Kauno merą V.Matijošaitį. LNK žurnalistai dar pernai vasarą atliko tyrimą, domėdamiesi, kiek mokesčių mokėtojams kainuoja Lietuvos savivaldybių merų automobiliai?
Paaiškėjo, kad Kauno meras Visvaldas Matijošaitis taip pat neturi jam asmeniškai priskirto automobilio, tačiau praėjusių metų pradžioje Kauno miesto savivaldybė pirko du penktos klasės naudotus BMW, kiekvienas automobilis kainavo po beveik 26 tūkstančius eurų. Jais naudotis gali ir Kauno meras, ir vicemerai, taip pat kiti savivaldybės darbuotojai. Vilniaus meras Valdas Benkunskas ir jo vicemerai važinėja kukliais, baltais Volkswagen Passat. Tokių automobilių Vilniaus savivaldybė turi tris, tačiau automobilių neperka, o nuomojasi. Šiaulių meras naudojasi hibridiniu automobiliu Toyota. Šis automobilis buvo pirktas naujas, Šiaulių biudžetui kainavo 31 tūkst. eurų.
Kiek mokesčių mokėtojams kainuoja valdininkų transportas, šį klausimą nagrinėja ir regioninė žiniasklaida. Štai Ignalinos rajono savivaldybės mero pavaduotojas I.Umbražiūnas žurnalistams atsakė labai sąžiningai, kad valdiškas automobilis, jo nuomone, turi atlikti vienintelę funkciją nuvežti valdininką į paskirties vietą. Anot jo, vargu ar už viešuosius pinigus galima sėkmingai susiformuoti sau įvaizdį. Šis Ignalinos valdininkas turi nuosavą dvidešimties metų senumo BMW ir kiek jaunesnį Fiat. Seniai išaugau iš to amžiaus, kai galvojama, ką galėtų
apie tave pagalvoti, dėstė vienas iš Ignalinos rajono savivaldybės vadovų.
Savivaldybės mero noras puikuotis prabangiais automobiliais (asmeniniais ir tarnybiniais) visada buvo akivaizdus. Šiuo atveju, atnaujinant visą turimą savivaldybės auto ūkį netaršiais automobiliais, būtų racionalu neišlaidauti papildomų biudžeto lėšų prabangai, galingumams įsigyti, nes šių automobilių ir išlaikymas bus gerokai brangesnis už vidutinės klasės automobilius, - nuomonę apie naują, beveik 104 tūkst.eur kainavusią Druskininkų savivaldybės
audinę išsakė savivaldybės tarybos narys, opozicijos atstovas Antanas Balkė. - Gal reikėtų merui priminti, kad druskininkiečiai pagal gyvenimo kokybės indeksą tarp kurortų užima paskutinę vietą, taigi prabangūs valdžios automobiliai, sakyčiau, labai nekontekstiški, o savivaldybės skolos, beje, taip pat augtų.
Druskonio inf.
Valdžia aptarė Vilniaus alėjos skulptūrų perkėlimą į naują
vietą
Neseniai Druskininkų savivaldybės administracija išplatino pranešimą, kad mūsų savivaldybės vadovai susitiko su Vilniaus alėjoje 1987 metais pastatytų ir neatsiejama Druskininkų dalimi tapusių skulptūrų autoriais broliais Jonu ir Bernardu Arčikauskais.Pasikalbėjome apie galimybes restauruoti ir atkurti autentiškas keramikines skulptūras. Šį pavasarį prasidės Vilniaus alėjos rekonstrukcija, o su ja ir skulptūrų kelionė į naują gyvenimą. Sutarėme, kad pradėjus darbus, skulptūros bus saugiai nukeltos ir perduotos autoriams restauruoti, sakė Druskininkų savivaldybės meras Ričardas Malinauskas. Skulptorių skaičiavimais, septynių skulptūrų Laivas, Skruzdėlynas, Driežas, Varnas, Ožiaragis, Dagys ir Laumė atkūrimo darbai gali trukti maždaug metus.
Norima atkurti vidinį apšvietimą, autentiškas detales, nes per beveik 40 metų skulptūros ne tik natūraliai dėvėjosi, jas ne kartą teko taisyti: skulptūrų vidus užpildytas betonu, o unikalios detalės pakitusios. Planuojama, kad naujam gyvenimui skulptūros atgims 2026 metų pavasarį, praneša Savivaldybės administracija.
Kadangi prieš keletą metų, 2020 m. liepos mėnesį, Druskininkų valdžia šia tema išplatino kiek kitokią žinią, kurioje tvirtinama, jog po Vilniaus alėjos rekonstrukcijos ten iškils Zodiako ženklai pagal M.K.Čiurlionio paveikslų ciklą, o brolių Arčikauskų keramikinės skulptūros bus iškeltos kitur, kyla klausimai, kaip bus iš tikrųjų? Ar po rekonstrukcijos Vilniaus alėjoje ketinama sutalpinti ir keramikines atrestauruotas skulptūrėles, ir Zodiako ženklus pagal M.K.Čiurlionį, ar pastarųjų bus atsisakyta, nes šių metų pranešime apie juos neužsimenama?
Ar septynios keramikinės skulptūros, tapusios savotiškais miesto simboliais, po restauravimo išliks ankstesnėse savo vietose Vilniaus alėjoje, ar bus perkeltos kitur, kaip buvo teigiama prieš keletą metų? Jei bus perkeltos, tai kur?
Pastaruosius klausimus pateikėme Druskininkų savivaldybės administracijai ir sulaukėme atsakymo: Atsakydami į jūsų klausimą, informuojame, kad susitikime su skulptūrų autoriais J. ir B. Arčikauskais buvo išsamiai aptartos visos aktualios temos, susijusios su skulptūromis: restauracijos galimybės, autentiškumo atkūrimas, preliminari restauracijos darbų pradžia bei jų trukmė. Taip pat buvo aptartas skulptūrų perkėlimas į naują, joms tinkamą vietą, siekiant užtikrinti skulptūrų estetinę ir istorinę vertę.