UMDO druskininkiečių sukurta platforma, sprendžianti
statybinių medžiagų likučių problemą
Martynas Baliukonis
Šnekiname 33 metų druskininkietį verslininką, UAB Umdo bendraįkūrėją ir direktorių Martyną Baliukonį, kurio įdomi ir vertinga iniciatyva sėkmingai plėtojasi ir populiarėja.
Neseniai Verslo žinios paviešino jūsų iniciatyvą, kuomet neradęs, kur padėti statybinių medžiagų likučius, įkūrėt prekybos jomis platformą Umdo.lt. Joje besiskelbiant galima pirkti ir parduoti statybų likučius nedideliais kiekiais. Papasakokit išsamiau, kokios aplinkybės paskatino prekybos statybinių medžiagų likučiais poreikį? Viskas prasidėjo nuo paprasto pokalbio prie kavos puodelio su mano draugu, kolega ir dabar verslo partneriu Daniumi Benevičiumi, kuris taip pat yra druskininkietis ir vietinis verslininkas. Tuo metu aš kaip tik renovavau neseniai įsigytą namą, o Danius - statė savąjį. Aptarėme, kad statybų metu lieka daug nepanaudotų medžiagų - blokelių, plytų, skardos lakštų, dažų - ir nelabai yra kur jas dėti. Priešingai: nedideliems projektams kartais prireikia ir pritrūksta vos kelių trinkelių, nedidelio kiekio cemento ar dažų, o įprastose statybinių medžiagų parduotuvėse viskas
parduodama didesnėse pakuotėse, todėl nei sutaupyti, nei tiksliai įvertinti reikiamą kiekį dažnai neįmanoma. Padarėme išvadą, kad ne mes vieni susiduriame su šia problema.
Tuomet pradėjome svarstyti, kaip šią idėją būtų galima realizuoti ir praktiškai įgyvendinti. Rinkome informaciją, domėjomės, ar jau yra panašių projektų Lietuvoje ar aplinkinėse šalyse. Kadangi tuo metu nieko panašaus dar nebuvo, nusprendėme imtis šio projekto. 2023 m. pradžioje ėmėme kurti UMDO prototipą. Liepos mėnesį įkūrėme įmonę UAB UMDO, o spalio gale jau pristatėme pirmąją viešą platformos versiją. Iš pradžių tai veikė labiau kaip tradicinis skelbimų portalas, tačiau netrukus pradėjome intensyviai tobulinti funkcijas, optimizuoti duomenų bazę ir gerinti vartotojo sąsają. Teisiniai klausimai sunkumų nekėlė, tačiau techniniai sprendimai ir UI/UX dizainas pareikalavo daug pastangų ir išteklių. Nuolat kūrėme ir diegėme naujas funkcijas patogesnį skelbimų kėlimo procesą, paieškos filtrus ir visas reikalingas saugumo priemones.
Logistikos srityje bendradarbiaujame su SOS VAN inovatyvia transporto platforma, kuri padeda pristatyti ne tik smulkius įrankius, bet ir didesnius krovinius: ilgas sijas, didelius lentgalius ar stogo čerpes. Dabar UMDO vartotojai gali pasirinkti patogiausią būdą: patys pristatyti prekes, leisti pirkėjui atsiimti arba užsisakyti transportą per SOS VAN. Tokiu būdu mūsų platforma tampa pilnu sprendimu nuo skelbimo sukūrimo iki prekių pristatymo.
UMDO neapsiriboja vien tik statybinių medžiagų prekyba mūsų platforma aktyviai skatina atsakingą vartojimą ir žiedinę ekonomiką. Kiekvienas perparduotas likutis mažina atliekų srautus, o ne keliauja į sąvartyną. Be to, mes ne tik suteikiame galimybę pirkti ir parduoti, bet ir ugdome bendruomenę, kuri vertina tvarumą, dalijasi praktiniais patarimais ir ieško sprendimų, kaip įgyvendinti zero waste statybose. Tokiu būdu
UMDO tampa ne tik veiksminga prekybos vieta, bet ir platforma, kuri formuoja žalesnę, mažesnių atliekų statybų kultūrą. Ar UMDO jau įgavo pagreitį? Kuo dažniausiai mainomasi prekiauti ir parduoti?
E-prekyba likučiais auganti tendencija. UMDO platforma sparčiai auga: šiuo metu čia registruoti jau keli šimtai vartotojų, o kiekvieną dieną prisijungia vis nauji nariai. Artimiausiu metu siekiame peržengti keturženklį registracijų skaičių. Dažniausiai perkamos ir parduodamos medžiagos blokeliai, plytos, šiltinimo medžiagos, glaistai ir dažai tai populiariausos kategorijos, kurių likučius daugelis dažnai laiko rūsiuose ar sandėliukuose ateičiai. Vidutinė sandorio vertė svyruoja nuo keliolikos iki kelių šimtų eurų, priklausomai nuo kiekio ir medžiagų tipo. Kviečiame visus, kam lieka ar trūksta medžiagų, jungtis prie
UMDO: talpinkite skelbimus,
ieškokite pasiūlymų ir padėkite mums tobulinti platformą. Visus logistikos rūpesčius patikime mūsų partneriams, kurie visoje Lietuvoje parenka tinkamą transportą ir užtikrina saugų bei laiku įvykdomą pristatymą. Dėl tokio lanksčių pristatymo galimybių UMDO vartotojai gali būti ramūs: nesvarbu, kiek smulkių ar didelių medžiagų reikia, jos visuomet atkeliaus saugiai ir patikimai. Gal pasidalintumėt savo gyvenimo ir verslo patirtimis nuo mokyklos laikų?
Dar mokyklos metais domėjausi marketingu ir verslo kūrimu. Baigęs Druskininkų gimnaziją, Vilniuje studijavau reklamos vadybą ir dirbau didmeninės, mažmeninės bei elektroninės prekybos įmonėse. Po studijų su žmona išvykome į užsienį siekėme naujų asmeninių bei profesinių patirčių. Išbandėme įvairius darbus, kol galiausiai įsidarbinau vienoje Vokietijos įmonėje, užsiimančioje e-komercija. Teko daug dirbti su tokiais elektroninės prekybos gigantais kaip Otto ar Amazon, tad turbūt čia ir atsirado svarbiausia mano e-komercijos patirties dalis. 2020 metais Europoje prasidėjus koronaviruso pandemijai, su žmona nusprendėme grįžti į Lietuvą ir kurti savo verslą. Rugsėjį įkūrėme UAB VADERO bei internetinę kilimų parduotuvę ManoKilimas.lt. Tuo pat metu susipažinome ir su Daniumi, su kuriuo dabar jau beveik penkerius metus sėkmingai bendradarbiaujame įvairiuose projektuose tarp jų ir
UMDO. Esat į gimtuosius Druskininkus sugrįžęs ir galbūt jau sėsliai apsistojęs?
Esu gimęs ir užaugęs Druskininkuose nuostabiame krašte, kurio būdami užsienyje labai pasiilgome. Nors aplankėme nemažai skirtingų šalių, džiaugiuosi galėdamas grįžti, gyventi čia ir prisidėti prie verslo kūrimo gimtajame mieste. Druskininkai puiki vieta gyventi ir dirbti: čia klesti nauji projektai, atsiranda įdomių iniciatyvų, o vietos bendruomenė sparčiai auga. Mes, kaip druskininkiečiai, tuo be galo džiaugiamės. Kokie verslo ketinimai?
Artimiausias tikslas toliau auginti UMDO platformos vartotojų ratą, skelbimų skaičių ir funkcionalumą. Planuojame papildyti kategorijas, patobulinti paieškos galimybes bei diegti automatizuotus kainų ir likučių perspėjimus. Nors daugiausia dėmesio skiriame Lietuvai, jau po truputį ruošiamės ir tarptautinei plėtrai. Vasara pats statybų sezonas, todėl dabar metas intensyviai veikti ir pritraukti naujų platformos naudotojų. Kokios užmačios vasaros atostogų sezonui? Kaip mėgstate atsikvėpti nuo verslo?
Laisvalaikį dažniausiai praleidžiu gamtoje mėgstu važinėtis dviračiu ar motociklu, vaikščioti po miestą ir miškus, eiti į ilgus žygius bei mėgautis Druskininkų krašto ramybe. Ankstyvi, ilgi savaitgalio pasivaikščiojimai su šuniu padeda atgauti jėgas, susidėlioti mintis ir įkvėpti naujų idėjų. Kartais tai pakeičiu gera knyga ar filmu, tačiau niekas neatgaivina geriau nei rami gamtos tyla ir gaivus miško kvapas.