Pirmas

NAUJIENA!

Šiame numeryje

Miesto žinios
Kultūra
Renginiai
Skelbimai
Videolaidos

Druskininkai

Viešbučiai
Menai

Druskininkų apylinkės

Turauskų sodyba
Sodyba "Pas Rūtą"

Redakcija

Informacija


Reklama


Labai gera vieta Jūsų reklamai. Daugiau informacijos čia >>



  Opozicijai kilo klausimai dėl valdžios ir UAB „Dzūkas“
  sutarčių bei perkamų butų kainos
 
Savivaldybei rekomenduota “perpiešti savo fantazijas”, t.y. planuoti optimalios apimties projektą, atsisakant didžiosios salės statybos

   Lietuvą savo ambicijomis statyti beveik 30 mln. eur vertės Kultūros centrą nustebinusi Druskininkų valdžia nerimsta: į viešąją erdvę nuolat pumpuojama informacija apie organizuojamus būsimos statybos aptarimus, rangovų, visokių ekspertų konkursus ir pažadai, jei ne po metų, tai kitų kirpti atidarymo juostelę. Nesunku numanyti, kad, artėjant rinkimams, šiuo planu stengiamasi naudotis kaip lengva reitingų kėlimo aikštele. Tačiau esminis klausimas – kas konkrečiai ir kiek konkrečiai - šiai Druskininkų valdžios ambicijai duos pinigų, taip ir lieka neatsakytas. Neseniai pasklido sensacinga naujiena: Kultūros ministerija pareiškė, kad valstybės biudžeto lėšos šiam objektui bus planuojamos tik nuo 2021 metų ir tik iki 8 mln. eur, o ne 20, kaip savo planuose „audė“ kurorto savivaldybė. Taip pat Kultūros ministerija Druskininkų valdžiai liepė sugrįžti į realybę: rekomenduota planuoti optimalios apimties projektą, atsisakant didžiosios salės statybos, kas turėtų ne mažiau kaip dvigubai sumažinti projekto kaštus. Statyti būtent tokį – optimalios apimties kultūros centrą vietos valdžią daugelį metų ragino ir opozicijos nariai. 

Kaina išaugo dvigubai

   „Analogų neturintis“, kaip apie savo planus mėgsta girtis Druskininkų valdžia, projektas – naujojo, beveik 30 mln. eur (!) vertės Kultūros centro statyba, švelniai tariant, jau virsta anekdotu. „Druskininkai iki 2019 metų planuoja mieste pastatyti kultūros centrą, kuriame galėtų vykti koncertai, spektakliai, didelės apimties konferencijos ir būtų rodomi filmai“, - prieš trejus metus rėkė šalies naujienų portalų antraštės. Tuoj nugriaudės 2019-ieji, bet neiškasti net ir pamatai. O juk Druskininkų savivaldybė dar šią vasarą viešai prisiekinėjo, kaip šįmet miesto biudžeto lėšomis pati pradės šio objekto statybas. Aiškinta, kad tam bus panaudota 1 mln. eur – į Druskininkų biudžetą pervestų Vandens parko dividendų. Deja, kalbos taip ir liko kalbomis: apgriuvęs buvusios „Nemuno“ sanatorijos pastatas toliau želia kerpėmis ir šiurpina aplinkinius. 
   Kaip jau skelbta anksčiau, Druskininkų valdžia buvusios „Nemuno“ sanatorijos koncertų salės vietoje užsimojo pastatyti 6 tūkst. kv. m ploto kompleksą, kuriame galėtų vykti įvairūs renginiai, didelės apimties konferencijos: beveik 1 tūkst. 200 vietų koncertų salę, iki 513 vietų mažąją salę, 151 vietų kino salę, repeticijų sales.
   Liepos pabaigoje per Lietuvą nusirito naujiena apie Druskininkų valdžios planus „jau kitąmet“ kurorte pastatyti naująjį kultūros ir konferencijų centrą. Žinia, taip sakant, nebuvo pirmo šviežumo (apie šį objektą R.Malinauskas giriasi ne vienerius metus). Šoko terapiją tąkart sukėlė naujoji objekto kaina. Visai neseniai valdžia dėstė, kad statinys kainuos apie 15 mln., dabar jau rimtu veidu buvo pateikta, kad naująjį „kūrinį“ savivaldybė ruošiasi statyti už ... beveik dvigubai didesnę kainą! 
   „Druskininkai vietoj buvusios „Nemuno“ sanatorijos koncertų salės  planuoja pastatyti naują iki 30 mln. eurų vertės kultūros centrą“, - šią vasarą paskelbė BNS naujienų agentūra. „Kadangi Druskininkų viena iš plėtros krypčių yra konferencinis ir kultūrinis turizmas, tai turint tokį objektą, galėsime pretenduoti į bet kokią konferenciją ar kultūrinį renginį“, – toje informacijoje buvo cituojamas R.Malinauskas, pasak BNS, „besitikintis, kad statybos prasidės dar šiemet, o jas planuojama baigti kitąmet“. 
„Druskininkų kultūros centro projektavimo darbai baigti 2018 metų balandį. Rengiant techninį projektą buvo konsultuotasi su patirtį panašių pasaulinio lygio objektų statybose ir įrengime turinčiais tarptautiniais ekspertais. Šiuo metu vyksta Druskininkų kultūros centro rangovo parinkimo konkursas. Projekto trukmė - 3 metai, jo pabaiga numatyta 2021-aisiais“, - viešojoje erdvėje dabar jau įkvėptai aiškina Druskininkų valdžia. 

Ar briedis nevirs suskilusia gelda?

   „R. Malinauskui būtina pradėti šį grandiozinį statinį iki rinkimų ir turėti svarų argumentą rinkėjams ir oponentams, nors pati statybų perspektyva ir pakankamai miglota. Techniniai duomenys ir kaina įspūdingi: plotas – 8 tūkst.331 kv. m, skaičiuojamoji kaina – 27,688 mln. eur, savivaldybės biudžeto lėšos – 7,808 mln. eur, valstybės investicijos – 19,880 mln. eur, žiūrovų skaičius – 1844 (tai beveik 10 proc. savivaldybės gyventojų). Šiuos skaičius tarybos nariai sužinojo šįmet rugpjūčio 31 d. posėdyje, kai puvo pritarta sprendimui – įsipareigojimui dalinai finansuoti šį projektą savivaldybės biudžeto lėšomis“, - rugsėjo mėnesį naujienų portale www.delfi.lt, publikacijoje „Kaip iš valstybės išmelžti 20 mln.: tarp fantazijų ir realijų“, savo nuomonę išsakė opozicijos atstovas, savivaldybės tarybos narys Antanas Balkė. - Lygiai prieš dvejus metus viešoje erdvėje pasirodė tokia informacija: „Druskininkai iki 2019 metų planuoja mieste pastatyti kultūros centrą, kuriame galėtų vykti koncertai, spektakliai, didelės apimties konferencijos ir būtų rodomi filmai. Viskas atrodytų gražu, tačiau už 6 tūkst. kv. m ploto kompleksą valdžia planuoja sumokėti 15 mln. eurų. Už tokius pinigus, pavyzdžiui, galima pastatyti 270 naujutėlių butų“. Kaip žinia, šis žingsnis taip pat nebuvo sėkmingas, todėl ambicingasis meras nusprendė sublizgėti dar didesniu užmoju. Ar pasirinktas briedžio girioje variantas nevirs suskilusios geldos rezultatu arba amžiaus statyba – parodys laikas“. 

Palangai užteko ir 9 milijonų

   Žiniasklaida nekart kėlė ir tebekelia esminį klausimą, iš kur valdžia ims tuos milijonus eurų šio megaprojekto statybai? Dar pernai žiemos pradžioje buvo svaigstama, kad šis projektas kainuos 15 mln. eurų. Šįmet vasarą jau pasklido informacija, kad objekto kaina išaugo dvigubai – beveik iki 30 mln.eurų. Į „Druskonio“ klausimus, kodėl šio objekto statybos vertė padidėjo beveik du kartus, ar yra garantijos, kad bus gautas finansavimas, iš kokių lėšų bus statomas objektas, jei Valstybės investicijų programos (VIP) lėšų nebus skirta, savivaldybės administracija šią vasarą atsakė vienu sakiniu: „Galutinė projekto vertė paaiškėjo šių metų pradžioje pabaigus projektavimo darbus“.
   „Atidavę buvusį kino teatrą “Aidas” prekybininkams, padarėme didelę klaidą, netgi žalą, tad dabar mokėsime už tai labai brangiai“, - šią vasarą žiniasklaidoje komentavo opozicijai priklausantys savivaldybės tarybos nariai, prisiminę R.Malinausko bičiulio L.Peciukevičiaus 2003 metais per aukcioną už 300 tūkst. litų įsigytą ir eiliniu prekybcentriu paverstą buvusį kultūros centrą (kino teatrą „Aidas“), kurį, pasak opozicijos narių, valdžia galėjo sėkmingai rekonstruoti už europines lėšas, kaip padarė Varėna ir kiti Lietuvos miestai.
   „Manau, kad 15 mln. eurų - tai iš tiesų nereali suma. Aš nežinau, iš kur tokios kainos? Mes pasistatėme kultūros salę už 9,45 mln. eur, ir mūsų statyba buvo labai sudėtinga“, - Palangos meras Šarūnas Vaitkus pernai komentavo Druskininkų valdžios planus, kai dar planuojamo objekto vertė „siekė“ 15 mln. eur. Kokia Š.Vaitkaus reakcija būtų po šviežios naujienos apie dvigubai – iki 30 mln. eurų - išaugusią Druskininkų kultūros centro kainą, galima tik įsivaizduoti.

Prieš 10 metų vertė nesiekė ir 5 mln. eur

   Atskiras dėmesys turėtų būti atkreiptas į skaičius – kiek per dešimtmetį pakilo šio projekto sąmata (jau tiek metų Druskininkų valdžia vis kalba apie kultūros centro statybas). Dar 2008 m. pabaigoje buvo viešai pranešta apie „projektuotojų pateiktą viziją, kaip atrodys naujasis Druskininkų kultūros centras“. Tuomet buvo austi planai už 16 mln. litų (5 mln. eur) rekonstruoti buvusią „Nemuno“ sanatorijos koncertų salę, turėjusią tapti didžiuliu renginių kompleksu ir įspūdingu statiniu. Įdomu, ar ne – tiek prieš dešimtmetį, tiek dabar svajojama apie panašaus dydžio objektą: 1 tūkst. vietų kultūros salė, 2 kino teatrai ir t.t. Skiriasi tik valdžios stumiamo projekto kaina: 2008 metais šie skaičiai nesiekė 5 mln. eur, pernai rudenį vardinti 15 mln. eur, o dabar valdžios ambicijos jau pakilo iki beveik 30 mln. eur. 
   „Šiuo atveju man meras panašus į pokerio lošėją, žaidžiantį su svetimais – mokesčių mokėtojų pinigais, stato 150 tūkst. eurų, užsakinėja techninį objekto projektą, visiškai negarantuotas, kad valstybė finansuos gigantomanišką dešimtimis milijonų eurų skaičiuojamą idėją, - savo nuomonę šią vasarą išsakė tuometinis savivaldybės tarybos narys V.Semeška. - O jeigu valstybė nefinansuos arba pasakys, kad reikia elgtis atsakingiau su pinigais, pareikalaus statyti gerokai mažesnį kultūros objektą, konferencijų organizavimo verslą paliekant privatininkams, tai yra sanatorijoms ir viešbučiams? Kas tada? Techninį projektą vėl už mokesčių mokėtojų pinigus reikės koreguoti? Lengva lošti su svetimais pinigais? Dar daugiau, siūlau paprasčiausią išeitį, nustoti melžti valstybę, o parduoti savivaldybės vystomus verslus: viešbučių, naktinio klubo, maitinimo ir t.t., o tuos pinigus investuoti į naują, jaukų, protingo dydžio kultūros centrą su koncertų, teatrų, kino sale, erdvėmis įvairioms parodoms“.

Ministerija pasiūlė grįžti į realybę

   Kaip aiškėja, opozicijos narių nuojautos pasitvirtino. Kultūros ministerijos investicijų projektų atrankos komisijos 2018 m. spalio 9 d. posėdyje, kuriame dalyvavo ir savivaldybės atstovai, buvo pristatytas investicijų projektas „Druskininkų savivaldybės Druskininkų kultūros centro įrengimas“. „Komisija, įvertinusi, kaip projekto tikslai atitinka Kultūros ministerijos įgyvendinamą regionų politiką bei atsižvelgdama į teikiamos paramos apimtis analogiškiems projektams, taip pat ir Kultūros ministerijos finansines galimybes, priėmė sprendimą valstybės biudžeto lėšas projektui planuoti nuo 2021 m. (pagal galimybes anksčiau) ir – ne daugiau kaip 8 mln. eurų, - šią savaitę „Druskonį“ informavo Kultūros ministerija. - Savivaldybei rekomenduota planuoti optimalios apimties projektą, atsisakant didžiosios salės statybos. Komisijos manymu, tai turėtų ne mažiau kaip dvigubai sumažinti projekto kaštus“.
   Tai reiškia, kad Kultūros ministerija Druskininkų valdžiai nurodė nusileisti ant žemės ir „perpiešti savo fantazijas“. Tai taip pat reiškia, kad Druskininkų valdžia geriausiu atveju šiam objektui iš valstybės biudžeto galėtų tikėtis iki 8 mln. eurų finansinės paramos, o ne 20, kaip savo projektuose buvo įsisvajojusi kurorto valdžia. Ir tos valstybės biudžeto lėšos, kaip minėta, bus planuojamos nuo 2021-ųjų. Tai apie kokius tuomet čia kalbama atidarymus 2021-aisiais?
   Kad Druskininkų valdžios ambicijos statyti didmiesčių poreikio kompleksą primena tikrus „vasiukus“, galima spręsti vien iš analogiško sostinės projekto. Kaip buvo skelbta spalio pradžioje, nebenaudojamų Vilniaus koncertų ir sporto rūmų rekonstrukcija ir konferencijų bei kongresų rūmų įrengimas kainuos 28,3 mln. eurų. Tokią numatomą investicijų vertę Finansų ministerija pasiūlė įrašyti Vyriausybės nutarimo, kuriuo rekonstrukcijos projektas pripažintas valstybei svarbiu ekonominiu projektu, pakeitimo projekte. To, kaip žinia, prieš kelis metus nesėkmingai siekė Druskininkų savivaldybė. Numatoma, kad Vilniaus koncertų ir sporto rūmų pertvarka prasidės 2020 metų pradžioje, o kongresų centras turėtų būti atidarytas 2021 metais.

Klausimai savivaldybei 

   „Druskonis“ šią savaitę pateikė klausimus savivaldybės administracijai: „Viešojoje erdvėje nuolat skelbiate žinias apie už beveik 30 mln. eurų planuojamą statyti kultūros centrą: šio objekto rekonstrukcijos, rangovo parengimo konkursą, samdomus ekspertus ir t.t., pasakojate, kad objektas bus pastatytas per artimiausius dvejus metus. Neseniai aiškinote, kad Druskininkų savivaldybė planuoja dar šiais metais savo lėšomis (tai yra už 1 mln. eur vandens parko dividendų, gautų į biudžetą) pradėti šio objekto statybas. Tačiau jokios statybos taip ir nepradėtos. Kodėl visuomenei nutylite informaciją apie priimtą Kultūros ministerijos investicijų projektų atrankos komisijos sprendimą valstybės biudžeto lėšas minėtam projektui planuoti tik nuo 2021 m. ir ne daugiau kaip 8 mln. eurų? Kada įvykdysite Kultūros ministerijos rekomendaciją planuoti optimalios apimties projektą, atsisakant didžiosios salės statybos? Kas prisiims atsakomybę dėl išleistų biudžeto lėšų gigantiško objekto techniniam projektui, ekspertams ir pan., šiuos veiksmus atlikus, neturint jokios garantijos dėl konkretaus finansavimo ir aiškių jo šaltinių?“.
   „Informuojame, kad kai LR Seimas patvirtins 2019 m. valstybės biudžetą, bus aišku, kokia lėšų suma skirta šio projekto įgyvendinimui“, - štai tokį atsakymą atsiuntė savivaldybės administracijos viešųjų ryšių specialistė.

„Kas už tai atsakys?“

   „Jau senai aišku, kad Druskininkuose reikalinga pastatyti ir įrengti Kultūros centrą. Apie tai kalbame jau kokį dešimt metų. Tačiau meras R. Malinauskas su savivaldybės administracijos vadovais atsibudo tik prieš porą metų. Tiek pats projektas, tiek ir su investicijomis susiję klausimai nuo tarybos narių giliai slepiami. Į užduodamus klausimus tiek savivaldybės tarybos komitetų, tiek pačios tarybos posėdžiuose neatsakoma. Meras teigia, kad kultūros centras kainuos iki 30 mln. Eurų. Tai - milžiniška suma, kurios pagrindimo iki šiol mes taip ir nesulaukėme. Nesenai žiniasklaida paviešino, kad jau vyksta kultūros centro statybos konkursas, net teismai nagrinėja apeliacinius skundus dėl šio konkurso. Tačiau šio projekto finansavimas visiškai neišspręstas. Visų pirma kyla klausimas, ar išvis tokie mero gigantomaniški užmojai statyti tokį didžiulį kultūros centrą Druskininkuose yra ekonomiškai pagrįsti? Manau, kad visiškai nepagrįsti. Tą patį sako ir Kultūros ministerija, - komentavo opozicijos atstovas, savivaldybės tarybos narys dr. Juozas Šarkus. - Antra, kodėl neturint finansavimo švaistomi mokesčių mokėtojų pinigai konkursams, ekspertams, nepagrįstiems projektams? Kas už tai atsakys? Mano nuomone, tai mero priešrinkiminė avantiūra. Juk jau stovi didžiausias Europoje šaldytuvas (Snow arena) Druskininkuose, kaip akivaizdus nepamatuotų mero ambicijų mokesčių mokėtojų pinigais pavyzdys. Ar reikia dar vieno tokio pavyzdžio Druskininkams?“. 

„Druskonio“ inf.

 

  Mandatas įteiktas naujam savivaldybės tarybos nariui

Naujas savivaldybės tarybos narys K.Rečkovas su Vyriausiosios rinkimų komisijos pirmininke L.Matjošaityte

   Lapkričio 29 d. vykusiame savivaldybės tarybos posėdyje priesaiką davė naujas savivaldybės tarybos narys – konservatorius Konstantinas Rečkovas. Jis pakeitė savo kolegą Vilių Semešką, atsistatydinusį dėl užimamų Vyriausiosios rinkimų komisijos nario pareigų. 

   Druskininkų savivaldybės taryboje – naujas, tačiau visiems gerai žinomas veidas. Lapkričio 29 d. tarybos nario mandatas įteiktas 26 metų druskininkiečiui, TS-LKD Druskininkų skyriaus pirmininkui K.Rečkovui. Jis pakeitė savo bendrapartietį, konservatorių V.Semešką, dėl Seimo daugumos daryto spaudimo turėjusį pasirinkti savivaldybės tarybos arba Vyriausiosios rinkimų komisijos nario pareigas. 
   K.Rečkovo „inauguracija“ buvo išskirtinė: specialiai dėl jo priimti naujo savivaldybės tarybos nario priesaiką atvažiavo pati Vyriausiosios rinkimų komisijos pirmininkė Laura Matjošaitytė. Klausimas, kodėl būtent K.Rečkovas sulaukė tokio dėmesio ir buvo pagerbtas pačios rinkimų prievaizdų vadovės, kilo, matyt, ne vienam. Redakcijos žiniomis, dėl parodyto dėmesio konservatoriui padirbėjo pati R.Malinausko komanda: VRK būtent iš Druskininkų valdžios gavo kvietimą atvažiuoti į šį Druskininkų savivaldybės tarybos posėdį. Savivaldybės, kuriose priesaikas duoda nauji tarybų nariai, paprastai į VRK nesiuntinėja jokių kvietimų. Ir pagal nusistovėjusią tvarką savivaldybių tarybos narių priesaikas priima tik VRK nariai, bet ne komisijos pirmininkė.
   Šiuo metu VRK atlieka tyrimą dėl spalio 13 d. Druskininkų valdžios organizuoto renginio „Savivaldos dienos šventė“, į kurį žmonės buvo vilioti ne tik nemokama R.Malinausko sriuba: savivaldybės organizuotos šventės metu buvo dykai dalinami R.Malinausko vadovaujamo judėjimo atributika žymėti šalikai, jais renginio metu taip pat ryšėjo savivaldybės vadovai bei kiti šios asociacijos nariai. Rinkimų prievaizdai šiuo metu aiškinasi, ar toks „šventimas“ atitinka politinės reklamos skleidimą ir finansavimą reglamentuojančius teisės aktus. Todėl Druskininkų valdžios kvietimą Vyriausiajai rinkimų komisijai atvykti į naujo tarybos nario „inauguraciją“ galima vertinti dvejopai, taip pat kaip ir L.Matjošaitytės sutikimą važiuoti: ar tokios kelionės „pamojus pirštu“ nekelia grėsmės objektyviam tyrimui dėl galimo politinės reklamos įstatymo pažeidimų? 
   Pastangas pasikviesti L.Matjošaitytę galima būtų paaiškinti ir tuo, kad, priešingu atveju, K.Rečkovo priesaiką savivaldybės tarybos posėdyje greičiausiai būtų priėmęs jo kolega, VRK narys V.Semeška. O tai R.Malinausko diriguojamai tarybos daugumai turbūt būtų prilygę didžiausiam košmarui: klusniai vykdyti savo politinio priešininko nurodymus atsistoti, išklausyti jo kalbą ir dar paploti už parodytą jiems dėmesį?
   R.Malinausko vadovaujamos daugumos „garbę“ išgelbėjusi ir dėl K.Rečkovo priesaikos iš Vilniaus atvažiavusi VRK pirmininkė savivaldybės tarybos posėdyje praleido mažiau nei penkias minutes. 
   Priėmusi K.Rečkovo priesaiką ir jam įteikusi savivaldybės tarybos nario mandatą, VRK pirmininkė iš tribūnos vietos politikams pasiuntė šūsnį sveikinimų: „Visiems savivaldybės tarybos nariams, merui noriu palinkėti visokeriopos sėkmės darbuose, gerų sprendimų, gražios šių metų pabaigos, sklandaus, skaidraus pasiruošimo rinkimams, kad VRK gautų iš šios savivaldybės kuo mažiau skundų ar išvis negautų, kad rinkimų organizavimas vyktų sklandžiai“. „Gerbiama pirmininke, ačiū jums už palinkėjimus, kad jūsų palinkėjimai virstų kūnu“, - nutilus plojimams, viešnią iš tribūnos nulydėjo patenkinto R.Malinausko balsas.
   „Kokie pirmojo posėdžio įspūdžiai?“ – „Druskonis“ paklausė naujojo savivaldybės tarybos nario K.Rečkovo.
   -Tai, ko yra labai sunku nepastebėti, yra pranešėjų ganėtinai paviršutiniškas požiūris į pristatomus aktualius klausimus ir nepasirengimas atsakyti į tarybos narių klausimus. O klausimai išties svarbūs – kodėl pakankamai rimtai mažinamas finansavimas gatvių apšvietimo tinklo plėtrai ir teritorijų priežiūrai? Kodėl trims naujiems etatams kultūros centre aptarnauti kuriami du papildomi? Į šiuos klausimus nesiteikiama rimtai atsakyti.
   Tarybos dauguma kaip visuomet – amorfiška. Dauguma jų per savo 2-3 kadencijas nepateikė nei vieno nutarimo projekto, o administracijos parengtų, toks įspūdis, elementariai neskaito. Šie kolegos taryboje atlieka statistų vaidmenį – ateina, sakykime, prabalsuoti ir išeina. Man, savo ruožtu, neduoda užduoti antro klausimo svarstant svarbų nutarimo projektą – tiesiog išjungia mikrofoną. Žemas elgesys. 
   - Iki šiol posėdžius stebėjai iš šono, dabar esi pats šio veiksmo dalyvis. Ar buvo kas nors netikėta? Kaip sutiko kolegos iš tarybos daugumos?
   - Vargu, ar buvo netikėta. Atsakingas tarybos nario darbas užima nemažai laiko, reikia susipažinti su svarstomais klausimais, pasiruošti posėdžiui – taip dirba didžioji dalis tarybos opozicijos.
Daugumos kolegų santykis su mumis ganėtinai savotiškas – kol salėje yra meras, jie bijo net linktelėti mums galva. Mano priesaika irgi nebuvo išimtis. 

„Druskonio“ inf. 

 

  Kodėl socialinėms paslaugoms savivaldybės biudžeto
  išleidome mažiausiai šalyje?
   Neseniai Socialinės apsaugos ir darbo ministerija paskelbė duomenis, kiek šalies savivaldybės praėjusiais metais savo biudžeto išlaidų skyrė socialinėms paslaugoms. Pagal šiuos duomenis savivaldybės socialinėms paslaugoms 2017 m. vidutiniškai išleido 3 proc. savo biudžeto išlaidų. Pernai daugiausia iš visų savivaldybių – 6,2 proc. arba kiek daugiau nei 1 mln. eurų iš savo biudžeto – socialinėms paslaugoms skyrė Skuodo savivaldybė, mažiausia – 1,3 proc. arba 273,1 tūkst. eur – Druskininkų savivaldybė. Tai pakomentuoti “Druskonis” kreipėsi į mūsų savivaldybės Socialinių paslaugų centro direktorę Astą Aleksienę. 
   - Kodėl socialinėms paslaugoms savivaldybės biudžeto išleidome mažiausiai šalyje? Ar dėl mažo socialinių paslaugų poreikio mūsų savivaldybėje, ar dėl vietinio biudžeto taupymo? 
   - Savivaldybė niekada netaupė biudžeto socialinių paslaugų sąskaita, socialinės paslaugas visada teikiamos pagal bendruomenės poreikius.
  Formuojant Druskininkų savivaldybės socialinę politiką daugiau kaip prieš 15 metų buvo numatyta strategija, kurioje apsispręsta neturėti vaikų globos namų ir dirbti tam, kad visi savivaldybės vaikai būtų globojami šeimose, o senyvo amžiaus ir neįgalūs žmonės gautų maksimalią priežiūrą savo namuose ir galėtų kuo ilgiau išlikti savarankiški. Šiandien savivaldybė laikosi tos pačios krypties, kuri tiek įvairių organizacijų, tiek SADM kitoms savivaldybėms pateikiama kaip socialinės politikos pavyzdys. 
   Nurodyta suma neatspindi teikiamų socialinių paslaugų įvairovės, kokybės ir bendruomenės dalyvavimo - būtent tai Druskininkų savivaldybė atliepia pasitelkusi ne biurokratinį aparatą, o bendruomenę, skatindama savanorystę ir draugišką kaimynystę. Tai ir yra Druskininkų savivaldybės stiprybė teikiant ir organizuojant socialines paslaugas. 
   Atkreipiame dėmesį, kad į Jūsų minimas lėšas neįskaičiuota pastatų (Socialinių paslaugų centro, nevyriausybinių organizacijų, 7 vaikų dienos centrų, kaimo bendruomenių pastatų ir pan.), kuriuose organizuojamos ir teikiamos socialinės paslaugos, išlaikymas. Taip pat neįtrauktos tokios išlaidos, kaip mokymų, laisvalaikio užimtumo veiklų organizavimas, transporto paslaugos ir kt. Įtraukus minėtas išlaidas, jūsų minimas procentas gerokai didėtų. 
   - Ar per pastaruosius kelerius metus vidutinės mūsų savivaldybės biudžeto išlaidos socialinėms paslaugoms didėjo, ar mažėjo? Kaip tai atrodo procentais? 
   - Lėšos socialinėms paslaugoms nuolat didėja: 2016 m. – 222,0 tūkst. Eur, 2017 m. – 273,1 tūkst. Eur, 2018 m. – 427,6 tūkst. Eur, t.y. lyginat 2016 ir 2018 metus lėšos išaugo beveik dvigubai. 
2018 metais padidintos išlaidos Druskininkų savivaldybės Socialinių paslaugų centro veiklos vykdymui, padidintas finansavimas nevyriausybinių organizacijų socialinėms veikloms, padidintas socialinės globos paslaugų neįgaliesiems finansavimas. Padidinti pagalbos pinigai mokami globėjų, kurie prižiūri ir globoja be tėvų globos likusius vaikus, šeimoms; savivaldybė prisidėjo prie Kompleksinių paslaugų Druskininkų savivaldybės šeimoms projekto finansavimo. Taip pat padidintas finansavimas slaugos ir suaugusių psichiatrijos paslaugų pirkimui, skirtos lėšos globos centro funkcijoms, vaikų dienos centrų patalpų remontui, naujų baldų, kompiuterinės ir buitinės technikos pirkimui.
   - Socialinės apsaugos ir darbo ministerija konstatuoja, jog šalies savivaldybių socialinėms paslaugoms skiriamų lėšų nepakanka. Šių metų spalio 1 d. duomenimis, šalies savivaldybių eilėse ilgalaikei socialinei globai gauti buvo įrašyti 699 senyvo amžiaus ir 59 neįgalūs asmenys, socialinių paslaugų į namus laukė 781 asmuo, dienos centruose teikiamų paslaugų – 118 asmenų. Kiek Druskininkų savivaldybės eilėse įrašyta senyvo amžiaus ir neįgalių asmenų ilgalaikei socialinei globai gauti, kiek asmenų laukia socialinių paslaugų į namus bei dienos centruose teikiamų paslaugų? 
   - 2016-2017 metais eilių ilgalaikei socialinei globai mūsų savivaldybėje nebuvo. Šiais metais dėl šios paslaugos yra kreipęsi 6 senyvo amžiaus asmenys ir 1 asmuo, turintis psichinę negalią. Jų prašymai priimti ir savivaldybės administracija yra priėmusi sprendimą apgyvendinti asmenis jų pasirinktose šalies globos įstaigose. Šiuo metu laukiama, kol Neįgaliųjų reikalų departamentas išrašys siuntimus asmenims į jų pasirinktas globos įstaigas. 
   - Socialinės apsaugos ir darbo ministras L Kukuraitis teigia, kad savivaldybių socialinėms paslaugoms skiriamos lėšos neužtikrina pagalbos tiems, kurie dėl amžiaus, neįgalumo ar socialinių problemų neturi galimybių savarankiškai rūpintis savo arba šeimos gyvenimu. Ar Druskininkų savivaldybėje socialinės paslaugos teikiamos pakankama apimtimi? Jei savivaldybės biudžeto lėšų socialinėms paslaugoms išleidžiame mažiausiai, tai gal jau mūsų bendruomenėje, kitaip nei visoje Lietuvoje, socialinių problemų bei socialinės atskirties žmonių bemaž nebeliko? 
   - Rengiant socialinių paslaugų planą, specialistai kasmet atlieka didelį darbą - kruopščiai rengiamos išsamios mieste gyvenančių žmonių, kaimiškųjų bendruomenių, socialinių paslaugų gavėjų apklausos žodžiu, raštu ir internetu tam, kad būtų kuo detaliau išsiaiškinta, kokias teikiamas paslaugas bendruomenė vertina kaip labiausiai atitinkančias jų poreikius, ką norėtų keisti ir kokių naujų paslaugų reikia. Atsižvelgiant į tai, skiriama tiek lėšų, kad išsakyti žmonių poreikiai ir lūkesčiai būtų patenkinami. Pavyzdžiui, atsižvelgiant į bendruomenės poreikius, suprojektuoti treti savarankiško gyvenimo namai ir šiuo metu jau paskelbtas rangos darbų konkursas. 
   - Statistikos departamento duomenimis, 2017 m. socialines paslaugas gavo apie 202 tūkst. asmenų. Bendrąsias socialines paslaugas, t. y. aprūpinimo būtiniausiais daiktais, maitinimo, asmens higienos paslaugų, transporto organizavimo gavo 83,3 tūkst., o specialiąsias socialines paslaugas, t. y. pagalbą į namus, socialinę priežiūrą ir socialinę globą socialinių paslaugų įstaigose – 118,8 tūkst. asmenų. Kiek tokių asmenų buvo 2017 metais mūsų savivaldybėje? 
   - Didžiausias yra pagalbos į namus, dienos globos asmens namuose, apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose ir vaikų dienos užimtumo centrų teikiamų paslaugų poreikis. Druskininkų savivaldybėje veikia 6 vaikų dienos užimtumo centrai ir vienas dienos užimtumo centras, skirtas neįgaliesiems, kurį lanko ir suaugusieji, ir vaikai. Dienos užimtumo centrus lanko daugiau kaip 130 asmenų. Poreikis pilnai tenkinamas - visi norintys gali lankyti dienos užimtumo centrus. 
   2017 m. bendrosios socialinės paslaugos buvo suteiktos 1072-iems savivaldybės gyventojams, specialiąsias socialines paslaugas gavo 168 savivaldybės gyventojai.
   - Kas pirmiausiai ir galiausiai nusprendžia, kokių socialinių paslaugų, finansuojamų savivaldybės biudžeto lėšomis, reikia jų pageidaujantiems senyvo amžiaus, negalią turintiems, vienišiems, socialinę riziką patiriantiems asmenims, šeimoms, vaikams ir jų globėjams?
   - Jūsų minėtas paslaugas pagal konkrečius žmonių poreikius suteikia Socialinių paslaugų centras arba nevyriausybinės organizacijos.
   Druskininkų savivaldybėje kiekvienais metais rengiamas Socialių paslaugų planas, kurį rengiant kruopščiai išanalizuojama savivaldybės socialinė ir demografinė situacija, peržiūrima socialinių paslaugų infrastruktūra, jos išdėstymas, socialinių paslaugų poreikio vertinimas ir juos sąlygojantys veiksniai. Rengiant minėtą planą organizuojama mieste gyvenančių žmonių, kaimiškųjų bendruomenių, socialinių paslaugų gavėjų apklausa žodžiu, raštu ir internetu. Žmogus, norėdamas gauti jam aktualias socialines paslaugas, turi kreiptis ir pateikti prašymą Socialinių paslaugų centrui, kuris ir priima sprendimą dėl socialinių paslaugų teikimo. 
   - Druskininkų savivaldybės socialinių paslaugų centro darbuotojai, be nemokamų socialinių paslaugų, teikia ir mokamas, kurių dydį nustato savivaldybės pareigūnai. Ar mūsų savivaldybės gyventojai prašo ilgalaikių ar trumpalaikių socialinės globos mokamų paslaugų? Ar dažnai tenka atleisti asmenis arba šeimas nuo mokėjimo už socialines paslaugas pagal savivaldybės nustatytas sąlygas? 
   - Socialinių paslaugų kainas nustato ne savivaldybės pareigūnai (pareigūnai būna tik statutiniai, savivaldybėje tokių nėra) - visas tvarkas, kainas ir lengvatas nustato Druskininkų savivaldybės taryba remiantis LR įstatymais ir poįstatyminiais aktais.
   Druskininkų savivaldybėje apie 80 proc. socialinių paslaugų gavėjų nemoka už jiems suteikiamas socialines paslaugas. Šios paslaugos finansuojamos savivaldybės biudžeto lėšomis. 
   Kiti socialinių paslaugų gavėjai, atsižvelgiant į jų finansines galimybes, už socialines paslaugas moka tik dalinai (už transporto, pagalbos į namus bei dienos socialinės globos paslaugas).

 

  „Ryto“ gimnazijos mokytojų streiką palaikė ir ugdytiniai 



Mokytojų streiko Druskininkų “Ryto” gimnazijoje dienomis



   Šių metų lapkričio 22 dieną Druskininkų „Ryto“ gimnazijos darbuotojų profesinė sąjunga nusprendė prisijungti prie Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos paskelbto neterminuoto streiko, nes esantys LŠDPS nariai.
   Po 5 darbo dienų, sutvarkius teisinius dokumentus, pradėtas streikas, kuris vyko lapkričio 30, gruodžio 3-4 dienomis.
Iš viso streike dalyvavo 41 mokytojas ir 1 mokyklos darbuotojas. Streiko metu visi streikuojantys mokytojai buvo savo darbo vietose, tačiau pamokų nevedė.
   Mokytojų streikas – nekasdienė žinia, verčianti sąmoningą pilietį susimąstyti apie valstybėje vykstančius procesus, prioritetinius aspektus bei pajusti nekomforto zoną. Dar neatslūgus emocijoms, Druskininkų mokytojai paradoksalių jausenų kankinami – renkasi slogią tylą ir tylią viltį būti išgirsti. 
   Sulaukę palaikymo iš savo ugdytinių, pedagogai nors trumpam veja nusivylimą lauk, nes kol kas vienintelė paskata dirbti yra jaunas žmogus ir nelabai materialiai įkainotinas indėlis į to žmogaus gyvenimą ir ateitį.

„Druskonio“ inf.

 


Paieška



Ar pritariate nuomonei: "Vagia, bet ir miestui duoda"
Pritariu
Nepritariu
Tai nusikaltimas


Siūlau klausimą skaitytojams
Siūlau temą rašiniui

Prekyba lauko durimis

Vadovų paieška

IŠNUOMOJAMI STATYBINIAI IR FASADINIAI PASTOLIAI, PASTOLIAI MŪRO DARBAMS, BOKŠTELIAI, PAMATINIAI IR PERDANGOS KLOJINIAI.
Tel. (8-612) 40856


Svetainių kūrimas

IŠNUOMOJA 160 kv. m KOMERCINES PATALPAS Krėvės g. 5, Druskininkuose.
Tinka parduotuvei ir kitokiai įvairiai komercinei veiklai.
Kreiptis tel. 861240856.


Paminklai ir akmens
gaminiai


Parduoda sausas spygliuočių ir lapuočių malkas, skaldytas ar supjautas kaladėlėmis.
Atvežimas nemokamas.
Tel. 860146179.


Parduodamas nekilnojamasis turtas (negyvenamosios patalpos - požeminės automobilių stovėjimo aikštelės, unikalus numeris 4400-1497-2314:5867, esančios Druskininkų g. 23, Druskininkai). 1 vietos pardavimo kaina 7000 Lt. Dėl išsamesnės informacijos kreiptis 861286008 arba elektroniniu paštu parduodamasturtas1@
gmail.com

Roletai 
plastikiniams
langams

Prašome
atsiliepti skaitytojus iš:
Kuveito, Hawaii, Filipinų
info@druskonis.lt


Greitas kreditas
internetu


Nebrangiai
šarvuotos durys butui,
lauko durys namui
,
plastikiniai langai

Langai






© 1997-2013 Druskonis.lt . Visa medžiaga pateikta šiame puslapyje yra laikraščio "Druskonis" nuosavybė.
Kopijuoti, platinti informaciją be laikraščio "Druskonis" sutikimo DRAUDŽIAMA!
Visas teises gina LR istatymai

Dizainas ir programavimas - Dana M. ir Aurimas A.